چسباندن اینترنت رایگان مرسدس بنز C کلاس

چسباندن: اینترنت رایگان مرسدس بنز C کلاس خودرو مرسدس بنز C کلاس کابریولت مرسدس بنز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی خروج رسمی آمریکا از برجام کشور عزیزمان ایران را از تعهدات خود در این توافق رها می‌کند / ظریف

    وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با نشریه نشنال اینترست گفت: آمریکا تحت رهبری ترامپ تاکنون نیز عضو رسمی‌ای از برجام نبوده است و می‌توان گفت تقریبا همه تعهدات

    خروج رسمی آمریکا از برجام کشور عزیزمان ایران را از تعهدات خود در این توافق رها می‌کند / ظریف

    ظریف: خروج رسمی آمریکا از برجام کشور عزیزمان ایران را از تعهدات خود در این توافق رها می کند

    عبارات مهم : ایران

    وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با نشریه نشنال اینترست گفت: آمریکا تحت رهبری ترامپ تاکنون نیز عضو رسمی ای از برجام نبوده است و می توان گفت تقریبا همه تعهدات واشنگتن در برجام را نقض کرده هست. اگر آمریکا به طور رسمی از برجام خارج شود، تاثیر آنی، رهایی کشور عزیزمان ایران از الزامات موجود در برجام است.

    وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با نشریه نشنال اینترست تاکید کرد: اگر آمریکا به طور رسمی از برجام خارج شود، تاثیر آنی این اقدام رها شدن کشور عزیزمان ایران از بسیاری الزامات کنونی جهت ماندن در برجام خواهد بود.

    محمدجواد ظریف که جهت صحبت در شورای روابط خارجی آمریکا به نیویورک سفر کرده هست، در مصاحبه ای با نشریه نشنال اینترست گفت: آمریکا تحت رهبری دونالد ترامپ تاکنون نیز عضو رسمی ای از برجام نبوده است و می توان گفت تقریبا همه تعهدات واشنگتن در برجام را نقض کرده هست. بنابراین ما یک روند 16 ماهه را جهت خروج از برجام از سوی آمریکا تجربه کرده ایم. اگر آمریکا به طور رسمی از برجام خارج شود، تاثیر آنی، رهایی کشور عزیزمان ایران از الزامات موجود در برجام است.

    خروج رسمی آمریکا از برجام کشور عزیزمان ایران را از تعهدات خود در این توافق رها می‌کند / ظریف

    مشروح این گفت و گو در ادامه آمده است:

    مجری: ترامپ تا 12 مه وقت تصمیم گیری راجع به برجام را دارد. چه اتفاقی رخ می دهد اگر او خروج رسمی آمریکا از برجام را اعلام کند؟

    وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با نشریه نشنال اینترست گفت: آمریکا تحت رهبری ترامپ تاکنون نیز عضو رسمی‌ای از برجام نبوده است و می‌توان گفت تقریبا همه تعهدات

    ظریف: شما به توصیه مهمی اشاره کردید ؛ خروج رسمی. چراکه آمریکا تحت رهبری ترامپ در عمل طی 16 ماه گذشته عضوی از برجام نبوده است و تقریبا هیچ یک از تعهدات خود را انجام نداده هست. اگر آمریکا به طور رسمی از برجام خارج شود تاثیر آنی این اقدام رها شدن کشور عزیزمان ایران از الزامات برجام خواهد بود. چه این عنوان باعث خروج فوری کشور عزیزمان ایران از توافق بشود و چه نشود این تصمیمی است که ما اتخاذ خواهیم کرد. ولی این عنوان (نادیده گرفتن الزامات برجام ) پاسخ احتمالی ما به دستور ترامپ خواهد بود.

    مجری: آیا شما در این صورت عنوان خروج از معاهده ام پی تی را نیز بررسی خواهید کرد؟

    ظریف: خب بعضی از افراد در کشور عزیزمان ایران هستند که راجع به این عنوان صحبت می کنند، البته این عنوان به طور قطع موضع رسمی دولت نیست. ولی ما یک موضع علنی وشفاف داریم و همواره نیز در برابر افکار عمومی پاسخگو بودیم. ولی پاسخی که بر روی میز جهت ما واقع شده است است آن است که در پاسخ به خروج آمریکا از برجام ما نیز قصد خروج از این توافق را داشته باشیم.

    مجری : شماچگونه آمریکا یا بهتر بگویم دولت ترامپ را در جهت نقض برجام توصیف می کنید؟

    خروج رسمی آمریکا از برجام کشور عزیزمان ایران را از تعهدات خود در این توافق رها می‌کند / ظریف

    ظریف: خب همه اظهار نظرهای دونالد ترامپ از وقت ورود او به کاخ سفید و حتی پیش از آن در جهت نقض برجام بوده هست. ولی او از زمانی که ریاست قوه مجریه آمریکا را بر عهده گرفت باید توجه داشت که اصولی وجود دارد که اعضای ارشد قوه مجریه را از اظهار نظر علیه برجام و تضعیف این توافق و همچنین گفت وگو با رهبران خارجی و نهادهای تجاری آن ها جهت جلوگیری از سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران منع می کند. او همچنین تلاش کرده است تا از عادی سازی روابط تجاری دیگر کشورها ، نه آمریکا با کشور عزیزمان ایران جلوگیری کند. این اقداماتی است که خود شخص ترامپ انجام داده هست. همچنین وزارت خزانه داری آمریکا نیز از صدور مجوز جهت فروش هواپیما و دیگر اقداماتی که در برجام ملزم به آن شده است است خوداری کرده . دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (ofac) نیز از صدور هر گونه مجوز جهت فروش حتی یک هواپیما از وقت ورود ترامپ خودداری کرده هست؛ بنابراین موارد بسیاری از نقض های فنی از سوی آمریکا انجام شده است هست. و حتی نقض های جدی تر برجام نیز از سوی این دولت و همچنین اعضای آن صورت گرفته است.

    مجری: آیا شما دونالد ترامپ را یک دشمن حیله گر، یک نادان، یا در واقع کسی می دانید که نسبت به روابط بین الملل بی توجه است

    ظریف: من این عنوان را شخصی نمی کنم. اعتقاد دارم که سیاست آمریکا در نهایت و تحت رهبری این دولت در جهت منافع صلح و امنیت بین المللی نیست و بهتر بگویم حتی در جهت منافع خود آمریکا نیز نیست آیا که مدیر جمهور آمریکا خود یک شریک غیر قابل اطمینان در مذاکرات است.

    وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با نشریه نشنال اینترست گفت: آمریکا تحت رهبری ترامپ تاکنون نیز عضو رسمی‌ای از برجام نبوده است و می‌توان گفت تقریبا همه تعهدات

    در نگاه کلان ترامپ و یا اوباما در دو سال پیش در واقع نماینده ایالت متحده آمریکا در جامعه بین المللی بوده اند . جامعه بین الملل نباید با سیاست های داخلی هر کشور درگیر شود. در جامعه بین الملل ما با دولت ها سر و کار داریم. در مورد برجام نیز دولت آمریکا وارد مذاکرات چند جانبه و آزادانه شد. نه تنها در مورد برجام بللکه در رابطه با معاهده آب و هوایی پاریس و دیگر توافق ها نیز همین عنوان مطرح هست. ولی اکنون بخش هایی از توافق که ترامپ آنها را زیر پرسش می برد و احتمالا مهمترین بخش ها هستند و بیشترین مذاکرات در مورد آنها انجام شده است است در این موارد آمریکا به بخشی ازخواسته های خود رسید و بخشی را دریافت نکرد. ولی به جای بخش هایی که می خواست چیزهای دیگری را دریافت کرد.

    منظورم این است که این یک روند دادو ستد هست. در هر گونه مذاکراتی دو طرف باید تعادل میان امتیازاتی که اعطا می کنند ودریافت می کنند را برقرار کنند. اکنون آمریکا می گوید چیزی که به من مربوط است مال من است ولی موضوعاتی که در مورد شما است باید مورد مذاکره قرار گیرد.اماهر امتیازی که به شما اعطا شده است است را باید بعد دهید. با این منطق چه کسی حاضر خواهد بود دوباره با آمریکا در مورد هرگونه توافق مذاکره کند. این تاثیر سیاست های ترامپ در بلند مدت جهت آمریکا خواهد بود.

    خروج رسمی آمریکا از برجام کشور عزیزمان ایران را از تعهدات خود در این توافق رها می‌کند / ظریف

    مجری : اکنون ترامپ با اشتیاق فراوان به دنبال مذاکره با کره شمالی هست، درسی که شما از اشتیاق و عدم میل به همزمان ترامپ جهت مذاکره با کره شمالی که دشمن دیرینه آمریکا محسوب می شود می گیرید چه خواهد بود؟

    ظریف: در واقع او به مذاکره با کشور عزیزمان ایران نیز مایل هست، ولی واقعیت این است که ما یک توافق داریم؛ بنابراین شما نمی توانید یک توافق را مورد مذاکرهخ مجدد قرار دهید. همچنین ما به توافقی دست یافته ایم که علاوه بر آمریکا 5 کشور دیگر نیز در آن حضور دارند.

    مجری: آیا شما فکر نمی کنید که بهتر است یک بمب هسته ای در اختیار داشتید و سپس در پای میز مذاکره حضور می یافتید .

    ظریف: نه نه نه . این ممکن است نتیجه ای باشد که بعضی از این عنوان استنباط می کنند ولی من قطعا این طور فکر نمی کنم ولی اعتقاد دارم که این واکنش‌ها یک خبر بسیار غلط را به جامعه جهانی مخابره می کنند. پیامی که می گوید بعد از مذاکره با آمریکا و دستیابی به توافق نمی توانید به یان کشور اعتماد کنید.

    مجری: تاثیر خروج احتمالی ترامپ از برجام در صحنه داخلی کشور عزیزمان ایران چه خواهد بود.

    ظریف: اعتقاد دارم این عنوان باعث زیاد کردن اتحاد میان اقشار متفاوت جامعه در کشور عزیزمان ایران خواهد شد.در طی این چهار سال گذشته بحث هایی در کشور عزیزمان ایران مبنی بر این که با آمریکاوارد مذاکرهخ شویم یا خیر؟ انجام شده است ولی در صورت خروج آمریکا از برجام دیگر هیچ بحثی در این زمینه مطرح نخواهدشد؛ چراکه بعد از این اقدام درها بسته خواهد شد.

    مجری: هم اکنون بحث های فراوانی در آمریکا در مورد حضور کشور عزیزمان ایران در سوریه و همچنین لبنان انجام می شود، آیا تبدیل کشور عزیزمان ایران به یک هژمونی در خاورمیانه محتمل است.

    ظریف : تبدیل شدن به هژمونی جهت هیچ کس و در هیچ منطقه ای امکان پذیر نیست. بعضی معتقدند که بهخ دنبال آخر جنگ سرد آمریکا انگیزه های تبدیل به یک هژمونی را در سطح دنیا داشته است همانطور که ترامپ پیش تر عنوان کرد، دراین زمینه 7 تریون دلار صرف شده است است و نتیجه مورد رضایت هیچ کس نیست؛ بنابراین عنوان تبدیل شدن به یک هژمونی در دنیا امروز زیاد شبیه یک توهم هست. بنابراین حتی در تئوری نیز انگیزه های هژمونیک بیش از این که شبیه به واقعیت باشد توهم آمیز هستند. کشور عزیزمان ایران به دنبال تبدیل شدن به یک هژمونی در منطقه نیست. و ما معتقدیم که دوره این کارها بهاتمام رسیده است

    مجری: بنابراین آیا اسرائیل جنجال زیادی را در مورد حضور کشور عزیزمان ایران در سوریه دفاع می کند.

    ظریف: آنها هر لحظه تلاش کردند تا با تیره کردن فضا کارها خصمانه خود را توجیح کنند که این کارها مشمول بر نقض حقوق بشر در مورد فلسطینی ها ، و همچنین نیاز جهت پوشش گذاشتن در پرسشها داخلی انجام می شود.

    مجری: و پرسش نهایی این که آیا فکر می کنید که اعتراض های ترامپ به برجام در واقع دستاویزی است که حمله نظامی علیه کشور عزیزمان ایران صورت بگیرد؟

    ظریف: شک دارم

    واژه های کلیدی: ایران | توافق | مذاکره | آمریکا | دولت ترامپ | دستور ترامپ | دونالد ترامپ | اخبار سیاست خارجی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار